پرسنل شاغل در اداره تجهیزات پزشکی

نام و نام خانوادگی: فرشید شیخی

سمت مورد تصدی: کارشناس تجهیزات پزشکی معاونت بهداشت

تحصیلات/ مدارک و رشته تحصیلی: کارشناسی ارشد مهندسی پزشکی

جناب آقای مهندس فرشید شیخی، دارای کارشناسی برق الکترونیک و کارشناسی ارشد تجهیزات پزشکی با 3 سال سابقه کار، دارای 4 ثبت اختراع ،  و همزمان به صورت 3 روز در هفته در بیمارستان قائم و 3 روز در هفته در مرکز بهداشت ،

شرح وظایف کارشناس تجهیزات پزشکی معاونت بهداشت :

برنامه ریزی جهت بازدید دوره ای از کلیه مراکز و خانه های بهداشت

جمع آوری و ثبت اطلاعات مربوط به شناسنامه تجهیزات پزشکی

مستندسازی و تجزیه و تحلیل تعمیرات پزشکی و تنظیم گزارشات مربوطه

نیازسنجی آموزش در زمینه نگهداشت تجهیزات پزشکی

نظارت بر نصب و راه اندازی تجهزات پزشکی

نظارت بر کلیه فاکتورهای تجهیزات پزشکی اعم از خرید، تعمیر، کالیبراسیون

عضویت و حضور فعال در کمیته تجهیزات پزشکی

برنامه ریزی برای انجام فرایندهای PM، کنترل کیفی، کالیبراسیون تجهیزات پزشکی و نظارت بر چگونگی اجرای آنها

کنترل و نظارت برکلیه خرید های تجهیزات پزشکی

ارتباط مستمر با اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه به صورت مستقیم و همچنین اخذ آخرین بخشنامه، ابلاغیه ها و اخبار حوزه تجهیزات پزشکی از سایت اداره کل تجهیزات پزشکی www.imed.ir و اجرای آنها

حضور در نمایشگاه های تخصصی و سمینارهای علمی مرتبط

ارزیابی و نظارت بر خدمات پس از فروش شرکت های تجهیزات پزشکی

نام و نام خانوادگی: مهندس امین نجفی

سمت مورد تصدی: کارشناس تجهیزات پزشکی معاونت درمان

تحصیلات/ مدارک و رشته تحصیلی: کارشناسی تجهیزات پزشکی

جناب آقای مهندس امین نجفی ، دارای مدرک کارشناسی تجهیزات پزشکی دارای 12 سال سابقه کار مسئول تجهیزات معاونت درمان

شرح وظایف کارشناس تجهیزات پزشکی معاونت درمان:

  1. برنامه ریزی به منظور نیازسنجیمنطقی و تعیین اولویت بندی نیازهای تجهیزات پزشکی سرمایه ای مراکز درمانی با رعایت کلیه ضوابط ابلاغی
  2. برنامه ریزی به منظور تهیه و به روز رسانی فهرست کمبودها و نیازهای تجهیزات پزشکی سرمایه ای
  3. برنامه ریزی به منظور تهیه مستندات فنی و بازرگانی مورد نیاز جهت کارشناسی فرایند خرید به لحاظ (کیفیت و قیمت) به ویژه در خریدهای متمرکز و برگزاری مناقصات
  4. برنامه ریزی به منظور برگزاری مستمر کمیته تجهیزات پزشکی به تفکیک در حوزه ستادی و مراکز درمانی
  5. برنامه ریزی به منظور حمایت از تجهیزات و ملزومات پزشکی تولید داخل
  6. برنامه ریزی جهت انجام بازدید و بازرسی های دوره ای و موردی به صورت مستمر در چارچوب شرح وظایف ابلاغی و مستندسازی اقدامات انجام شده
  7. برنامه ریزی جهت برگزاری دوره های آموزشی تخصصی مورد نیاز به صورت مستمرجهت کاربران وکارشناسان فنی تجهیزات پزشکی مستقردر ستاد مراکز درمانی پرسنل جدیدالورود، کارآموزان وپرسنل طرحی وهمچنین بازدید ازنمایشگاه و همایش های تجهیزات پزشکی
  8. برنامه ریزی و نظارت براجرای استانداردهای اعتباربخشی در مراکز درمانی تحت پوشش مطابق استاندارد مذکور
  9. برنامه ریزی و برگزاری جلسات مشترک و به صورت مستمر بین کارشناسان تجهیزات پزشکی مستقر در حوزه ستادی معاونت درمان و معاونت غذا ودارو دانشگاه به منظور بهره برداری از توان کارشناسی کلیه همکاران و انجام نظارت و بازدیدهای مشترک وتقسیم بعضی از امورمحوله
  10. برنامه ریزی به منظور اطمینان از برق سالم در مراکز درمانی با توجه به ضوابط ابلاغی
  11. برنامه ریزی جهت ارتقاءبرنامه های جاری وبازبینی دستورالعمل ها، بخشنامه ها وچک لیستهای موجود
  12. نظارت برکلیه امور تفویض شده از طرف اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی به دانشگاهها ، واصلاح عملکرد در صورت مشاهده موارد نقض ازدستورالعمل مذکور
  13. ثبت دقیق و اطلاع رسانی رویدادهای ناخواسته(Adverse Events)و مشکلات کیفی کلیه تجهیزات و ملزومات پزشکی، نظارت و پیگیری موضوع تا حصول نتیجه مطابق دستورالعملهای ابلاغی
  14. ابلاغ و آموزش ضوابط،دستورالعملها و بخشنامه های داخلی و بالا دستی توسط مراکز درمانی وحسب مورد شرکتها،اصناف وموسسات پزشکی
  15. تهیه چک لیست های داخلی جهت نظارت بر کلیه مواردی که موضوع آن در شرح وظایف آمده است (در صورت عدم وجود(
  16. ارائه نظر از سوی معاونت درمان به عنوان کمیته اصلی نقل و انتقالات نیروهای تجهیزات پزشکی وجذب نیروهای جدید

 

نام و نام خانوادگی: مهندس نگین لری

سمت مورد تصدی: کارشناس تجهیزات پزشکی مدیریت غذا و دارو

تحصیلات/ مدارک و رشته تحصیلی: کارشناسی تجهیزات پزشکی

سرکار خانم مهندس نگین لری، دارای کارشناسی تجهیزات پزشکی از تیر ماه سال 1402 تا امروز به صورت 3 روز در هفته در مدیریت غذا و دارو و 3 روز در هفته در بیمارستان قائم

شرح وظایف کارشناس تجهیزات پزشکی غذا و دارو:

  1. صدور مجوز
  • اطلاعیه درخصوص مسئول فنی توزیع کنندگان
  • دستورالعمل تأسیس و فعالیت شرکت های پخش، توزیع و عرضه تجهیزات و ملزومات پزشکی
  • فرآیند ثبت توزیع کنندگان و عرضه کنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی
  • مروری بر قوانین تجهیزات پزشکی ایران (ویژه شرکت های توزیعی و اصناف)
  • دستورالعمل انبارش و نگهداری تجهیزات و ملزومات پزشکی
  • ضوابط، الزامات و نکات عمومی پیش فاکتور و فاکتور تجهیزات پزشکی
  • چک لیست ارزیابی اصناف تجهیزات و ملزومات پزشکی
  • چک لیست بازدید از انبارهای متقاضیان مجوز توزیع تجهیزات و ملزومات پزشکی (لیست پایه)
  • بازیابی رمز عبور

 

  1. نظارت و ارزیابی
  • نظارت بر خرید ملزومات بیمارستان و مراکز درمانی
  • نظارت بر واحد های توزیع کننده و عرضه کننده تجهیزات پزشکی
  • نظارت بر انبارهای شرکت ها توزیعی
  • نظارت بر اجرای دستورالعمل های ابلاغی
  • فرآیند رسیدگی به شکایات تجهیزات پزشکی

 

  1. بررسی مشکلات کیفی و MDR

نام و نام خانوادگی: مهندس طاهره بخشی

سمت مورد تصدی: کارشناس تجهیزات پزشکی بیمارستان قائم

تحصیلات/ مدارک و رشته تحصیلی: کارشناسی تجهیزات پزشکی

سرکار خانم مهندس طاهره بخشی ، دارای مدرک کارشناسی تجهیزات پزشکی با سابقه بیش از 7 سال در بیمارستان قائم

شرح وظایف کارشناس تجهیزات پزشکی بیمارستان :

برنامه ریزی جهت بازدید دوره ای از کلیه بخش ها و واحدها

جمع آوری و ثبت اطلاعات مربوط به شناسنامه تجهیزات پزشکی

مستندسازی و تجزیه و تحلیل تعمیرات پزشکی و تنظیم گزارشات مربوطه

نیازسنجی آموزش در زمینه نگهداشت تجهیزات پزشکی

نظارت بر نصب و راه اندازی تجهزات پزشکی

نظارت بر کلیه فاکتورهای تجهیزات پزشکی اعم از خرید، تعمیر، کالیبراسیون

عضویت و حضور فعال در کمیته تجهیزات پزشکی

برنامه ریزی برای انجام فرایندهای PM، کنترل کیفی، کالیبراسیون تجهیزات پزشکی و نظارت بر چگونگی اجرای آنها

کنترل و نظارت برکلیه خرید های تجهیزات پزشکی

ارتباط مستمر با اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه به صورت مستقیم و همچنین اخذ آخرین بخشنامه، ابلاغیه ها و اخبار حوزه تجهیزات پزشکی از سایت اداره کل تجهیزات پزشکی www.imed.ir و اجرای آنها

حضور در نمایشگاه های تخصصی و سمینارهای علمی مرتبط

ارزیابی و نظارت بر خدمات پس از فروش شرکت های تجهیزات پزشکی