شرح وظایف مدیر امور پرستاری دانشکده:
- کنترل و نظارت بر حسن اجرای ضوابط و مقررات تعیین شده وزارت بهداشت, درمان و آموزش پزشکی در انجام امور پرستاری طبق دستور العمل ها و شرح وظایف مربوطه و ایجاد هماهنگی در عملیات پرستاری مراکز تابعه.
- شرکت در انجام و اجرای طرح ها و برنامه های تحقیقاتی و پیشنهادات به منظور بهره وری کامل از نیروهای موجود کادر پرستاری واحد های تابعه.
- نظارت بر اجرای مراقبت ها بر اساس استاندارد های پرستاری.
- همکاری و هماهنگی با دفتر پرستاری وزارت متبوع در تدوین آئین نامه های پرستاری.
- بررسی و برآورد نیروهای آموزشی ضمن خدمت و ایجاد تسهیلات به منظور شرکت پرسنل در کنفرانس ها و سمینار ها و نظارت بر اجرای دوره های آموزشی.
- کسب اطلاعات در خصوص آخرین پدیده های علمی پرستاری و پیاده نمودن الگوهای مطلوب در سطح دانشکده.
- تهیه و تنظیم برنامه های تحقیقاتی جهت افزایش بهره وری و ارتقاء کیفی مراقبت از بیمار و بهبود مستمر برنامه های آموزشی(تحقیقات کارشناسان ارشد).
- نظارت بر حسن اجرای آئین نامه انطباق امور پزشکی با موازین شرع مقدس.
- رسیدگی به شکایات و مسائل و مشکلات کادر پرستاری.
- نظارت بر تهیه و تنظیم ,جمع آوری آمار و اطلاعات پرسنل پرستاری و تخت های موجود و فعال مراکز تابعه.
- مصاحبه جهت انتخاب و تعیین محل خدمت پرسنل پرستاری استخدامی,انتقالی و …
- همکاری و هماهنگی در مواقع اضطراری با مراکز تحت پوشش, هماهنگی با معاونت درمان و سایر مدیران و گزارش فعالیت ها.
- رشد و توسعه ارائه خدمت پرستاری در سطوح مختلف جامعه.
- همکاری بر حسن اجرای فعالیت های کمیته های کنترل عفونت در مراکز درمانی.
- همکاری و نظارت در صدور پروانه اشتغال به کار پرستاران.
- بررسی مسائل و مشکلات رفاهی کادر پرستاری و ارائه راهکار ها به مسئولین ذیربط.
- پیگیری و برگزاری مراسم به مناسب های مختلف نظیر هفته ی سلامت, جشن روز پرستار و …
شرح وظایف کارشناس دفتر پرستاری:
- نظارت بر اجرای مراقبت ها بر اساس استاندارد های پرستاری.
- همکاری با مدیر اداره پرستاری جهت انتخاب و تعیین محل خدمت پرسنل پرستاری استخدامی,انتقالی و …
- بارگذاری و به روز رسانی اطلاعات لازم در سایت های مرتبط با پرستاری.
- همکاری در برگزاری مراسم به مناسب های مختلف نظیر هفته ی سلامت, جشن روز پرستار و …
- همکاری در تهیه و ارسال مطالب آموزشی نظیر پمفلت و کتابجه و … در راستای پیاده سازی اهداف مراقبت پرستاری.
- همکاری بر حسن اجرای فعالیت های کمیته های کنترل عفونت در مراکز درمانی.
- جمع آوری و نظارت بر داده های مربوط به درصد عفونت های بیمارستانی مراکز.
- پیگیری و برنامه ریزی جلسات منظم با کارشناسان کنترل عفونت مراکز تابعه.
- تدوین و بازنگری مستمر استانداردهای کنترل عفونت.
- پایش و ارزشیابی مستمر برنامه های کمی و کیفی کنترل عفونت در مراکز.
- تدوین و ارتقای مستمر برنامه های کمی و کیفی کنترل عفونت در مراکز.
- بهینه سازی و سازماندهی به خدمات ارائه شده در بخش های ویژه و اتاق های عمل و CSR در حوزه کنترل عفونت.
- پایش اثربخشی دوره ای آموزشی در طی بازدید ها و جلسات هماهنگی با کارشناسان کنترل عفونت و کادر پرستاری.
- نظارت بر عملکرد مدیریت کنترل عفونت مراکز تابعه.
- تدوین برنامه عملیاتی در حوزه کنترل عفونت.
- نظارت بر ایجاد و چگونگی استفاده از سیستم یادگیری و گزارش دهی وقایع ناخواسته در بیمارستان.
- نظارت بر انظام وظیفه سایر اعضای تیم ایمنی بیمار در بیمارستان به منظور حسن اجرای وظایف.
- بستر سازی و ایجاد شیوه مناسب برقراری ارتباط در خصوص موضوعات مرتبط با ایمنی بیمار در داخل بیمارستان.
- برگزاری جلسات تحلیل ریشه ای وقایع تهدید کننده ایمنی بیمار.
- اقدام اصلاحی بر اساس نتایج تحلیل ریشه ای وقایع به منظور کاهش خطرات در سازمان.
- تدوین برنامه عملیاتی در حوزه ایمنی بیمار.
- نظارت بر پیاده سازی استاندارد های اعتبار بخشی .
- ارائه گزارش حاصل از ارزیابی ها به وزارت متبوع و مدیر پرستاری.